Лист-роз’яснення наукового керівника та автора Т. О. Пушкарьової щодо впровадження педагогічної технології «Росток» в закладах загальної середньої освіти

Звертаємося до вас з роз’ясненням щодо впровадження педагогічної технології “Росток” у закладах загальної середньої освіти. 
Згідно Закону України «Про освіту» ст. 54 п.1  педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на:
    • “…вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі…”

    • “…розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання…”

    • …вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій…”, зокрема мають право на добровільний вибір програм та технологій навчання, які відповідають освітнім Державним стандартам.

Серед освітніх технологій, рекомендованих до запровадження у закладах загальної середньої освіти, є й педагогічна технологія «Росток» з рекомендованим навчальним планом (Наказ МОН №  905 від 06.08.2014 “Про завершення дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом «Росток» у початковій школі та впровадження  педагогічної технології «Росток» у ЗНЗ”, Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту № 636 від 19.12.2014 “Про впровадження педагогічної технології «Росток» у загальноосвітніх навчальних закладах м. Києва”)

Інтегративно-діяльнісна технологія розвитку дітей «Росток» та її навчально-методичне забезпечення відповідає всім інваріантам концепції Нової української школи. Технологія навчання «Росток» цілком збігаються з ідеями НУШ, що надає додаткові можливості для розвитку наших дітей.

Програми і посібники педагогічної технології “Росток”  мають гриф “Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”, які працюють за педагогічної технологією “Росток” (лист ІМЗО від 08.01.20 №22.1/12 Г-28). Зміст  посібників упорядкований з урахуванням Державного стандарту початкової освіти (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. № 87, у редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019р. № 688). Посібники побудовані на основі компетентнісного, діяльнісного, інтегративного підходів, загальнодидактичних принципів, діяльнісної та особистісно зорієнтованої технологій навчання (ознайомитися з теоретичними засадами можна у монографіях Т. О. Пушкарьової).

Тобто все, чим має забезпечити дітей держава для навчання у Новій українській школі  має бути у них незалежно від впровадження освітньої технології, яку добровільно обирають вчителі та батьки для розвитку своїх дітей. Це право забезпечено Конституцією України та Законом «Про освіту».

Незалежно від впровадження технології «Росток» закладом загальної середньої освіти можуть бути обрані будь-які державні підручники. У такому випадку заклади мають можливість використовувати навчальні посібники за технологією «Росток» як додаткові, виключно для реалізації розвивальної технології, так як вона затверджена до впровадження саме як технологія. Адже у Законі України «Про освіту» зазначено, що вчитель має право самостійно обирати технології навчання.

Заклади загальної середньої освіти, які на даний час з будь-яких причин не обрали для навчання технологію «Росток», але планують зробити це пізніше, матимуть таку можливість у будь-який час.

Шановні колеги педагоги, батьки!

Висловлюємо щиру подяку вчителям, керівникам закладів загальної середньої освіти, батькам за співпрацю, вашу зацікавленість у максимально ефективному розвиткові наших дітей  і за високу оцінку педагогічної технології «Росток»!

 

З повагою,

автор і науковий керівник педагогічної технології «Росток»  професор, докт.пед.наук, член-кореспондент НАПН України  Пушкарьова Т. О.

 

Коротка довідка про педагогічну технологію “Росток”

Програма розвитку дітей «Росток» у Вікіпедії

Пушкарьова Тамара Олексіївна – інформація у Вікіпедії

 

Posted in Downloads.

Comments are closed.