Лист-роз'яснення наукового керівника та автора Т. О. Пушкарьової щодо Освітньої програми педагогічної технології «Росток» для початкової школи щодо її використання в закладах загальної середньої освіти

Шановні колеги-освітяни, вчителі, керівники закладів загальної середньої освіти, батьки майбутніх першокласників!

Початкова школа, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.18р. № 87 “Про затвердження Державного стандарту початкової освіти”, переходить на навчання за новим Державним стандартом.

Кожна школа, кожен вчитель, батьки учнів, згідно Закону України «Про освіту», мають право на добровільний вибір програм та технологій навчання, які відповідають освітнім Державним стандартам. Тому Міністерство освіти і науки України, відповідно до Статей 2, 33, 53, 54 Закону України «Про освіту», враховуючи висновки експертиз та рішень Державної служби якості освіти (лист від 11.09.2020 р. № 01/01-23/1045, лист від 24.05.2018 №01-22/323, лист МОН України від 20.04.2018 р. № 1/9-254), надало можливість закладам загальної середньої освіти запроваджувати разом з типовими й інші Освітні програми, підтвердивши їх право на це та відповідність цих Освітніх програм Державному стандарту початкової освіти (лист від 25.05.2018 №1/9-344).

Серед Освітніх програм, дозволених до запровадження у закладах загальної середньої освіти, є й Освітня технологія «Росток» для  початкової школи з рекомендованим навчальним планом.

Інтегративно-діяльнісна технологія розвитку дітей «Росток» та її навчально-методичне забезпечення відповідає всім інваріантам концепції Нової української школи. Зміст освітньої програми «Росток», методи та сама технологія навчання «Росток» сьогодні цілком збігаються з ідеями НУШ. Технологія навчання «Росток» досліджена більше 20 років, а її результати за всі ці роки апробовані, захищені за підсумками дисертаційних досліджень, підтверджені Наказами МОН, а головне – продемонстровані суспільству високим рівнем якості навчання кількох поколінь дітей. Освітня технологія «Росток» доопрацьована відповідно до нового Державного стандарту початкової школи.

«Росток» – це розвивальна навчальна технологія. Вона реалізується за допомогою відповідного навчання педагогів (семінари) та спеціально розроблених на її основі навчальних посібників для учнів, які батьки можуть добровільно обрати і придбати для своїх дітей (як і будь-яку іншу книжку для розвитку дитини).

Навчання за технологією «Росток» не передбачає ніяких додаткових грошових внесків від батьків. Немає й інших додаткових вимог (конкурсний відбір, будь-яке, тестування тощо).

Технологія навчання «Росток» може бути використана для розвитку дітей також в умовах позакласної роботи, у процесі індивідуального та домашнього навчання. Отже батьки, тьютори, всі, хто займається індивідуальним навчанням дітей, можуть також самостійно опановувати технологію «Росток».

Заклади загальної середньої освіти, які на даний час з будь-яких причин не обрали для навчання технологію «Росток», але планують зробити це пізніше, матимуть таку можливість у будь-який час.

Маємо звернути увагу, що кожен державний навчальний заклад має право на державний компонент Нової української школи. Тобто все, чим має забезпечити дітей держава для навчання у Новій українській школі  має бути у них незалежно від освітньої технології чи освітньої програми, яку добровільно обирають вчителі та батьки для своїх дітей. Це право забезпечено Конституцією України та Законом «Про освіту».

Незалежно від впровадження технології «Росток» закладом загальної середньої освіти можуть бути обрані будь-які державні підручники. У такому випадку заклади мають можливість використовувати навчальні посібники за технологією «Росток» як додаткові, виключно для реалізації розвивальної технології, адже вона затверджена до впровадження саме як технологія. У Законі України «Про освіту» зазначено, що вчитель має право самостійно обирати технології навчання.

Будь-яка інформація на місцевому рівні щодо намірів відмови у фінансуванні та іншому матеріальному забезпеченні, що виділяється для НУШ, тих закладів освіти, які використовують у навчальному процесі інші освітні програмами (не Типові), безпідставна. Якщо батьки хочуть придбати дитині додаткові посібники за власний кошт – це виключно право батьків. Добре відомо, що додаткова навчальна література, інше додаткове навчальне забезпечення державного компоненту для підсилення розвивального ефекту навчання, також забезпечується за кошти батьків, за їх добровільним рішенням. І такий досвід застосовується у більшості європейських країн.

Шановні колеги педагоги, батьки!

Висловлюємо щиру подяку вчителям, керівникам закладів загальної середньої освіти, батькам за співпрацю, вашу зацікавленість у максимально ефективному розвиткові наших дітей  і за високу оцінку педагогічної технології «Росток»!

Просимо заклади загальної середньої освіти, які обрали працювати за педагогічною технологією «Росток», підтвердити свій намір офіційним листом, надіславши його на електронні адреси rostok.pt@gmail.com, rostok95@ukr.net  для формування мережі таких закладів та її затвердження, за потреби, у Державній службі якості освіти.

 

З повагою,

автор і науковий керівник

педагогічної технології «Росток»          професор Пушкарьова Т.О.