2 клас «Інформаційна культура» Автори: Саражинська Н. А., Пушкарьова Т.О., Гущина Н.І.

Навчальний посібник «Інформаційна культура» у двох частинах  для 2 класу (авт. Саражинська Н. А., Пушкарьова Т.О.,  Гущина Н. І), що має гриф «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 31.07.13 №14.1/12-Г-454, є продовженням курсу «Інформаційна культура»,

1 клас тих же авторів і відповідно частиною комплекта «Інформаційна культура» 1-4 класи (Саражинська Н. А., Пушкарьова Т.О.,  Гущина Н. І.) Тому в двох частинах посібника «Інформаційна культура» 2 клас реалізується наступність, як основних ідей курсу 1 класу, так й особливостей інтегративно-діяльнісного підходу наукової концепції навчання проекту «Росток». Зазначений посібник відповідає навчальній програмі для початкової школи «Інформаційна культура» (авт. програми Саражинська Н. А., Пушкарьова Т.О.,  Гущина Н. І), що має гриф «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 21.07.2010 р. № 1.4/18/-3015.

Курс «Інформаційна культура», 2 клас.

У посібнику зроблено акцент на використанні також таких принципів: вільний послідовний розвиток особистості; пріоритет комунікативних та організаційно-рефлексивних ліній навчання;  орієнтація на формування в учнів уміння вчитись; доцільність використання інноваційних форм, методів та прийомів навчання; пріоритет творчої діяльності; розвиток в учнів саморефлексії та рефлексії, що базуються на на практичній ігровій, навчально-ігровій, образотворчій діяльності учнів з використанням електронних пристроїв та середовищ в залежності від апаратного та програмного забезпечення навчального закладу.

Курс 2 класу розраховано на 1 годину в тиждень, всього 34 години навчального навантаження. У 2 класі рекомендовано комп’ютерний варіант роботи на уроках.

Посібник укладено у двох частинах  відповідно до певних тем вивчення: перша частина посібника – дві теми:  «Вчись вчитись» – орієнтована на формування в учнів уміння вчитись.; друга тема  «Інформація» – поглиблення та знайомство з поняттям «інформація», властивостями інформації та інформаційними процесами; третя і четверта теми  другої частини посібника «Вміння спілкуватись»  – розвиток комунікативних компетенцій; «Пристрої-помічники» базується на практичному знайомству з пристроями для обчислень, вимірювання, читання, опрацювання текстів, зображень, звуків, відео.

Всі уроки курсу поділяються на звичайні та проектні. На звичайних уроках учні працюють з посібником, за комп’ютером та іншими пристроями, що наявні в навчальному кабінеті.

На проектних уроках працюють за окремим посібником.
Для комп’ютерної складової та для проектних уроків окремо розроблено Практикум  (посилання на практикум) до всіх 34 уроків.

 Анотація до посібника «Інформаційна культура. Практикум» 2 клас

 Навчальний посібник для учнів 2 класу «Інформаційна культура. Практикум» авторів Саражинської Н. А., Пушкарьової Т.О.,  Гущиної Н. І. містить розробки всіх  проектів та практичних робіт, які передбачені навчальною програмою «Інформаційна культура» та є логічним доповненням навчальних посібників з цього предмету для учнів 2-го класу.

В посібнику представлено 4 проекти (уроки 8-9, 16-17, 24-25, 33-34).
Теми проектів безпосередньо стосуються матеріалу розділу програми, що вивчався. Шаблони проектних робіт містять малюнкові етапи роботи в проекті. В ході проектної діяльності учні відмічатимуть на карті «Таємничі острови дослідження» – етапи роботи в проекті. Для самостійної дослідницької діяльності учням пропонуються підказки, поради. Описано кожен етап роботи в проекті. По завершенню для самооцінювання пропонуються запитання тестового характеру.

Практичні роботи представлені до кожного уроку.

Пропонуються інструкції до 26 практичних робіт за комп’ютером у програмному середовищі GCompris. Кілька практичних завдань на пошук в інтернеті орієнтовані на роботу в браузері.

Кожна робота починається пошуком завдання у програмному навчальному середовищі. Для цього учням пропонується малюнкова інструкція, що вказує шлях до завдання, наприклад:

1

Для виконання деяких завдань учням пропонується виконати ряд послідовних кроків.

Текстові інструкції супроводжуються зображеннями із програмного засобу.

    

Posted in 2 клас, Інформаційна культура 1-4 класи, Література для початкової школи and tagged , , , , .

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *