“Графи. Множини. Алгебра логіки.” для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, що працюють за науково-педагогічним проектом «Росток», підготовлений М. В. Наумовою, вчителем математики Херсонської ЗОШ І-ІІІ ступенів №50 Херсонської міської ради.

В основу посібника  покладено зміст навчальної програми  курсу “Теорія ймовірностей” для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів  для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою (науково-педагогічний проект «Росток») авторів:  Наумової М.В., Костогризової І.Г.

Метою вивчення даного курсу в 6 класі виступає розвиток логічного мислення, ознайомлення з методами математичного та графового моделювання, формування практичних вмінь і навичок. Значущість курсу обумовлена спрямованістю на формування наукового світогляду учнів й підкреслюється набутими знаннями і вміннями. Навчальний матеріал курсу підібрано таким чином, щоб забезпечити розвиток креативності мислення учнів, підвищення рівня їх навчальної мотивації.

Після вивчення даного курсу учні мають:

мати уявлення про: множину та її елементи; порожню множину, способи завдання множини, підмножину даної множини; граф та його елементи; способи завдання графів, повний граф, зв’язний граф, граф-дерево, ліс, ейлеров граф; метод графового моделювання; лабіринт; логіку; висловлювання, його форми та види; правила та закони логіки.

знати:означення об’єднання, перерізу множин, різниці множин, доповнення множини впорядкованої множини; означення графа та його елементів; означення видів графів; теорему Ейлера; ознаки кон’юнкції, дез’юнкції, імплікації; означення нуля та одиниці алгебри логіки; правила висновку.

уміти:задати множини основними способами; утворювати підмножини даної множини; знаходити об’єднання, різниці, переріз множин, доповнення множини; моделювати за допомогою діаграм Ейлера-Вєна; задавати графи; визначати вид графів; застосовувати теорему Ейлера до задач пов’язанних з графами; складати та користуватися таблицями істинності; визначати тему та рему; формулювати протилежні висловлювання; робити висновки відповідно логічним операціям та законам логіки.

Зміст розробленої програми побудований з урахуванням вікових особливостей підлітків та їх пізнавальних потреб. Застосування ігрових форм навчання дозволяє досягнути високих результатів за рахунок інтенсивної розумової діяльності. Програмовий матеріал також має значний виховний та творчий потенціал. Реалізація запропонованої програми забезпечує набуття учнями знань, умінь і навичок, які задовольняють вимогам державного стандарту навчання.

612