У 6 класі інтегрований курс “Навколишній світ” має назву “Наша планета”. Формально основою змісту виступає предмет “Фізична географія”, і структура курсу в б класі побудована за принципом послідовного вивчення Земних сфер. Однак зміст предмету “Навколишній світ” у 6 класі не зводиться до фізичної географії, а є інтегративним. Процеси і явища, що відбуваються в Земних сферах, зв’язки між ними вивчаються у фізичному, хімічному, біологічному та географічному аспектах. Кожна земна сфера розглядається з двох точок зору: і як середовище перебування, і як результат діяльності живого. Таким чином, проблеми біосфери розглядаються протягом усього періоду вивчення курсу “Навколишній світ”, концентруючись у підсумку в самостійну тему “Біосфера”.

     Інтегрований курс “Навколишній світ” завершується темою “Хай завжди буде Земля!”. Основним завданням завершальної теми є формування уявлень учнів про глобальні екологічні проблеми й відомі шляхи їх розв’язання. Після завершення курсу “Навколишній світ” наступним етапом у розвитку природничо-наукового світогляду учнів є систематичне вивчення курсів фізики, хімії, біології, географії. Тому пропедевтичним завданням курсу “Навколишній світ” є чітке висвітлення цілісності та єдності навко­лишнього світу, взаємов’язків і взаємозалежностей у природі, нерозривного зв’язку живого й неживого у природі, єдності людини і природи. У 5 та 6 класах важливо на більш глибокому рівні, ніж у початковій школі, розглянути природні баланси й кругообіги, результатом яких є зазначені зв’язки.

     Додатковий матеріал та цікаву інформацію учні можуть знайти у “Книзі для читання”.

     З метою контролю якості знань учнів з предмету авторами були розроблені “Тести з навколишнього світу”, кожний з яких забезпечує наочність теми, яка вивчається, дослідницьку та пошукову спрямованість вивчення інтегрованого курсу “Навколишній світ”.